Σνίτσελ σε τραγανή κρούστα, σε Multicooker
Πρώτη φορά που προσπάθησα να φτιάξω σνίτσελ σε πολυκουζινάκι, ξέχασα να βάλω το πλέγμα για το τηγάνισμα με αέρα και κολλήσαν όλα στον πάτο, ζεστάθηκε πολύ και είχα σοβαρή κρίση στην κουζίνα. Όταν σήκωσα το καπάκι, ούτε ήξερα αν να γελάσω ή να κάνω κάτι άλλο. Αλλά δεν το έβαλα κάτω, γιατί η όρεξη δεν φεύγει εύκολα. Είναι αυτό το είδος φαγητού που στο σπίτι μου τελειώνει ακριβώς όταν γυρίσεις την πλάτη για δύο δευτερόλεπτα – και πάντα λέει κάποιος: "Υπάρχει σνίτσελ;" Μου αρέσει να τα κάνω πιο τραγανά, με νιφάδες καλαμποκιού χτυπημένες λίγο πιο χοντρές, γιατί δεν αντέχω να νιώθω την μαλακότητα του μουλιασμένου ψίχουλου. Και δεν βάζω πολύ λάδι, δεν θέλω να επιπλέουν εκεί όπως στα γρήγορα φαγητά, μόνο όσο χρειάζεται για να γίνει η κρούστα όπως πρέπει.
Αν κινηθείς λίγο γρήγορα, έχεις 30-35 λεπτά μέχρι να βγάλεις όλα στο τραπέζι, συμπεριλαμβανομένου και του πλυσίματος των πιάτων. Συνήθως φτιάχνω για 4-5 άτομα με μία κίνηση, περίπου 6 γενναία σνίτσελ. Να το πω έτσι, δεν χρειάζεσαι πανεπιστήμιο για να πετύχεις, μόνο λίγη υπομονή και να μην βιάζεσαι στο μουλιασμα του κρέατος και στο πέρασμα από την καλή κρούστα.
Μου αρέσει να φτιάχνω αυτή τη συνταγή συχνά γιατί αρέσει σε όλους. Ούτε προλαβαίνει να κρυώσει, τα παιδιά ορμούν στο πιάτο και συνήθως πρέπει να κρύψω 1-2 για το πακέτο της επόμενης μέρας. Επιπλέον, δεν χρειάζεσαι περίπλοκα υλικά – κρέας, αυγό, αλεύρι, αυτές τις νιφάδες καλαμποκιού (απλές, χωρίς ζάχαρη), αλάτι, λίγο λάδι. Όταν θέλεις να φτιάξεις κάτι γρήγορο, αλλά και "σπιτικό", είναι τέλειο. Λέω πάντα ότι σώζει τις μέρες όταν δεν έχεις έμπνευση και παρόλα αυτά έχεις όρεξη για κάτι με καλή κρούστα και τρυφερό κρέας.
1. Πρώτη δουλειά – πάρε τις μπριζόλες χοιρινού και χτύπησέ τες καλά. Όχι από νεύρα, αλλά ούτε και με οίκτο. Αν δεν σου αρέσει η μπριζόλα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις και μπούτι χωρίς κόκαλο ή ακόμη και στήθος κοτόπουλου, αλλά ειλικρινά, το χοιρινό είναι το κλασικό σνίτσελ στην οικογένειά μου. Αφού τις χτυπήσεις, πασπάλισε αλάτι και από τις δύο πλευρές. Εγώ τις αφήνω σε ένα πιάτο για 10 λεπτά όσο φτιάχνω τα υπόλοιπα, ώστε να απορροφήσουν λίγο το αλάτι. Δεν ξέρω γιατί, αλλά πιστεύω ότι το κρέας βγαίνει πιο τρυφερό έτσι.
2. Ετοίμασε 3 πιάτα ή μπολ: σε ένα βάζεις αλεύρι, σε ένα άλλο το χτυπημένο αυγό (εγώ ανακατεύω καλά το αυγό με ένα πηρούνι και προσθέτω λίγο αλάτι εκεί, λέει η μαμά ότι είναι απαραίτητο), και σε ένα άλλο τις χτυπημένες νιφάδες καλαμποκιού. Να ξέρεις ότι δεν είναι καλό να τις κάνεις σκόνη. Οι νιφάδες πρέπει να μείνουν σε μερικά σημεία πιο χοντρές, γιατί αυτό είναι η γοητεία τους – αυτή η τραγανή και λίγο ανώμαλη κρούστα.
3. Το πολυκουζινάκι μου το βάζω κατευθείαν στην πρίζα, βάζω στο πρόγραμμα τηγανίσματος (σε εμένα γράφει Fry, αλλά μπορεί σε εσένα να είναι αλλιώς). Ειλικρινά, την πρώτη φορά το κοίταξα σαν διαστημόπλοιο. Βάλε λάδι, όχι τόσο ώστε να καλύπτει όλο τον πάτο, ένα γενναιόδωρο στρώμα, αλλά όχι λίμνη από λάδι. Άφησέ το δύο-τρία λεπτά να ζεσταθεί – αν βάλεις ένα μικρό κομματάκι ψωμί και τσιτσιρίζει, είναι έτοιμο.
4. Πάρε κάθε κομμάτι κρέατος, πέρασέ το από το αλεύρι – μην το παρακάνεις, μόνο να είναι ελαφρώς καλυμμένο, κούνα το για να φύγει το περιττό, μετά πέρασέ το από το αυγό (να κολλήσει η κρούστα), και στο τέλος κύλισέ το καλά στις χτυπημένες νιφάδες καλαμποκιού. Πίεσε ελαφρά, ώστε να κολλήσει όσο το δυνατόν περισσότερο.
5. Βάλε τα κατευθείαν στο πολυκουζινάκι, σε εμένα χωράνε περίπου 2-3 ταυτόχρονα. Μην τα στριμώχνεις. Τηγάνισε τα περίπου 3-4 λεπτά από κάθε πλευρά – ή καλύτερα, μέχρι να ροδίσουν και να γίνουν τραγανά. Μην φύγεις από κοντά τους, γιατί αυτές οι νιφάδες καίγονται γρήγορα αν ασχοληθείς με κάτι άλλο.
6. Βγάλε τα σε απορροφητικό χαρτί όταν είναι έτοιμα, για να απορροφήσουν την περίσσεια λαδιού. Συνεχίζεις μέχρι να τελειώσεις όλη την παρτίδα.
Γρήγορη συμβουλή: μην προσπαθήσεις να διευκολύνεις τη ζωή σου και να τα ρίξεις όλα μαζί, γιατί δεν θα γίνει η κρούστα όπως πρέπει. Και μην αλατίσεις το αλεύρι ή τις νιφάδες, γιατί μαλακώνουν και δεν τις θέλεις έτσι.
Αν δεν έχεις χοιρινό κρέας, δοκίμασε με στήθος κοτόπουλου ή ακόμα και σνίτσελ γαλοπούλας. Το αυγό μπορεί να αντικατασταθεί, αν είναι απαραίτητο, με παχύ γιαούρτι ή ξινή κρέμα (η κρούστα βγαίνει λίγο διαφορετική, αλλά καλή). Πολλοί βάζουν ψίχουλα, αλλά εγώ το άφησα, δεν έχει την καλή υφή από τις νιφάδες. Στο ποτό, ταιριάζει με ένα ξηρό λευκό κρασί ή ακόμη και με μια κρύα μπύρα αν είναι ζεστός καιρός. Ως συνοδευτικό, εγώ πάντα φτιάχνω ρύζι με μανιτάρια ή μια σαλάτα με ξινό λάχανο, δεν ξέρω γιατί, αλλά χρειάζεσαι κάτι πιο ελαφρύ δίπλα για να μην νιώθεις ότι έχεις φάει μολύβι. Αν έχεις διάθεση για ένα πλήρες μενού, πρόσθεσε και μια σαλάτα παντζαριού ή ακόμη και ψητές πατάτες με σκόρδο, τις συνδυάζω πάντα όταν έχω καλεσμένους.
Μπορείς να ποικιλόμορφες τη συνταγή αρκετά εύκολα. Μερικές φορές βάζω και λίγη καυτερή πάπρικα ή ρίγανη στο αλεύρι, άλλες φορές έχω δοκιμάσει και με σουσάμι πασπαλισμένο πάνω στις νιφάδες καλαμποκιού – βγαίνει κάτι ενδιαφέρον, τραγανό, αλλά μην βάλεις πολύ, γιατί γίνεται πικρό. Για όσους προσέχουν τη σιλουέτα, μπορείς να περάσεις τα κομμάτια μόνο από αυγό και νιφάδες και να τα βάλεις στο τηγάνι αέρα (αν έχεις αυτή τη λειτουργία), με πολύ λίγο λάδι. Δεν είναι ακριβώς το ίδιο, αλλά γίνεται.
Πηγαίνει καλύτερα με ρύζι με λαχανικά ή με μανιτάρια, απλό, χωρίς περιττά. Και, πολύ ειλικρινά, αν φτιάξεις μια γρήγορη μαγιονέζα ή μια σάλτσα γιαουρτιού με μουστάρδα και σκόρδο, έχεις πετύχει. Είναι οικογενειακό φαγητό, δεν χρειάζεται να καθίσεις να διακοσμήσεις το πιάτο.
Συχνές ερωτήσεις:
1. Μπορώ να φτιάξω το σνίτσελ μόνο με τηγάνισμα αέρα, χωρίς λάδι καθόλου;
Μπορείς, αλλά δεν θα βγει τόσο τραγανό όσο η κλασική εκδοχή. Αν χρησιμοποιείς πολυκουζινάκι με τηγάνισμα αέρα, ψέκασε πολύ λίγο λάδι πάνω στο κρέας. Χωρίς καθόλου λίπος, οι νιφάδες γίνονται σκόνη και δεν ροδίζουν ομοιόμορφα.
2. Ποιο κρέας είναι καλύτερο, κοτόπουλο ή χοιρινό;
Εξαρτάται από τις προτιμήσεις και από το τι έχεις στο ψυγείο. Το χοιρινό είναι πιο ζουμερό, αλλά με το κοτόπουλο γίνεται πιο γρήγορα. Παρόλα αυτά, με το κοτόπουλο πρέπει να προσέξεις να μην στεγνώσει – μην το χτυπήσεις πολύ λεπτό!
3. Μπορώ να καταψύξω το σνίτσελ αφού το τηγανίσω;
Ναι, αλλά ειλικρινά, δεν θα έχει ακριβώς την ίδια τραγανή κρούστα μετά την απόψυξη και την επαναθέρμανση. Αν θέλεις να τα καταψύξεις, βάλε τα σε ένα ταψί, ξεχωριστά, πάγωσέ τα και μετά βάλ' τα σε σακούλα. Όταν θέλεις να τα επαναθερμάνεις, χρησιμοποίησε τον φούρνο, όχι το μικροκύματα, αλλιώς γίνονται μαλακά.
4. Τι είδους νιφάδες καλαμποκιού να χρησιμοποιήσω;
Απλές νιφάδες καλαμποκιού, χωρίς ζάχαρη, χωρίς αρώματα. Μην πάρεις αυτές που είναι γλασαρισμένες για πρωινό, γιατί δεν θα βγει καθόλου καλά. Μπορείς να τις θρυμματίσεις με το χέρι ή με τον πλάστη, όχι με το μπλέντερ, γιατί θα κάνεις αλεύρι και δεν είναι αυτό που χρειάζεσαι.
5. Τι κάνω αν ξεκολλήσει η κρούστα κατά το τηγάνισμα;
Πιο πιθανό είναι να μην έχεις στεγνώσει το κρέας αρκετά ή να έχεις βάλει πολύ αυγό/νιφάδες. Την επόμενη φορά, κούνα κάθε φέτα καλά και πίεσε ελαφρά στο τέλος, για να κολλήσει τα πάντα.
Όσον αφορά τις διατροφικές αξίες, κάθε σνίτσελ (από μπριζόλα, περίπου 120-130g πριν το τηγάνισμα) έχει περίπου 280-320 θερμίδες, ανάλογα με το πόσο λάδι μπαίνει και πόσο παχιά είναι η κρούστα. Έχεις περίπου 25g πρωτεΐνης, 16-18g υδατανθράκων (λόγω του αλευριού και των νιφάδων), λίπη 14-16g. Αν στραγγίξεις καλά και δεν βυθίσεις σε λάδι, δεν είναι καθόλου μια θερμιδική βόμβα. Έχει ποιοτική πρωτεΐνη, δεν είναι βραστό, επομένως δεν σου αφήνει αυτή την αίσθηση της βασανιστικής δίαιτας. Το κομμάτι με τις νιφάδες καλαμποκιού προσφέρει μια επιπλέον πηγή ενέργειας, και αν δεν υπερβάλεις με το λάδι και βάλεις ένα ελαφρύ συνοδευτικό, είναι απολύτως εντάξει για ένα μεσημεριανό γεύμα.
Αν μείνει κάτι (σπάνια σε μένα), τα διατηρώ στο ψυγείο, σε κουτί με καπάκι, περίπου 2 μέρες. Μην τα βάζεις το ένα πάνω στο άλλο, αλλά εναλλάσσε χαρτί ανάμεσά τους. Μπορείς να τα επαναθερμάνεις στον φούρνο στους 160°C για 8-10 λεπτά ή ακόμη και στο πολυκουζινάκι, στη λειτουργία επαναθέρμανσης. Δεν προτείνω το μικροκύματα, μαλακώνουν και η κρούστα γίνεται λάσπη. Αν τα έχεις ξεχάσει περισσότερες από 2 μέρες, μην ρισκάρεις, καλύτερα να τα κάνεις σάντουιτς.
Συστατικά (για 6 μεγάλα κομμάτια):
– 6 φέτες χοιρινής μπριζόλας (περίπου 120-130g η κάθε μία, να είναι κομμένες όσο η παλάμη, χωρίς κόκαλο) – η βάση του σνίτσελ, πρέπει να χτυπηθούν λεπτές και να μην είναι πολύ λιπαρές
– 1 μεγάλο αυγό – βοηθά στη σύνδεση της κρούστας, δίνει γυαλάδα και βοηθά να κολλήσουν οι νιφάδες
– 4-5 κουταλιές αλεύρι – η βασική στρώση για να κολλήσει καλά το αυγό στο κρέας
– 1-2 φλιτζάνια απλές νιφάδες καλαμποκιού, χτυπημένες όχι πολύ ψιλά – η τραγανή κρούστα, η υφή τους είναι όλη η γοητεία τους
– ½ κουταλάκι αλάτι – καρυκεύει το κρέας, μπορείς να βάλεις κατά βούληση
– 3-4 κουταλιές λάδι (ηλιέλαιο ή ό,τι χρησιμοποιείς για τηγάνισμα) – να είναι όσο να καλύπτει ελαφρώς τον πάτο του σκεύους, όχι να επιπλέουν τα σνίτσελ.
Συστατικά: 6 κομμάτια χοιρινής μπριζόλας αλάτι ένα αυγό αλεύρι αλεσμένα δημητριακά καλαμποκιού λάδι
Ετικέτες: πανέτες χοιρινό σνίτσελ philips πολυκουζινάκι philips πολυκουζινάκι