Παππούς με ρούμι
Αφήστε με να σας πω πώς κατάφερα για πρώτη φορά να γεμίσω την κουζίνα με άρωμα ρούμι (και σχεδόν όλοι στο σπίτι μου έλεγαν ότι "ξανακάνω γλυκά με αλκοόλ", σαν να είχε φάει κάποιος τα πάντα στο μεσημεριανό). Βρήκα σε ένα ράφι ένα κουτί με σταφίδες που κανείς δεν ήθελε πια και, επειδή είχα όρεξη για κάτι σαν σαβαρέν, σκέφτηκα να δοκιμάσω αυτή την εκδοχή με μικρές φόρμες. Στην πρώτη φουρνιά, δεν είχα καν ειδικές φόρμες, αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και φόρμες για μάφιν, να το ξέρετε. Έβγαλα μερικές φουσκωμένες ζύμες που ξεχείλισαν, αλλά βγήκαν εξαιρετικά αφράτες και το μέρος με το σιρόπιασμα είναι το αγαπημένο μου, το παραδέχομαι. Απορώ πώς δεν έμεινα χωρίς μισό σιρόπι, γιατί συνεχώς δοκίμαζα.
Σε ένα μπολ, μουλιάζουμε τις σταφίδες στο ρούμι. Σε ένα μπολ, αναμειγνύουμε αλεύρι, αλάτι, ζάχαρη και μαγιά. Μετά την ανάμειξη, προσθέτουμε τα χτυπημένα αυγά με μαλακό βούτυρο, ανακατεύουμε με μίξερ και τέλος προσθέτουμε τις στραγγισμένες σταφίδες. Γεμίζουμε τις φόρμες με το μείγμα μέχρι τη μέση, καλύπτουμε με μια πετσέτα κουζίνας και αφήνουμε να φουσκώσει για 15-20 λεπτά. Αν η ζύμη ξεπεράσει το χείλος της φόρμας, αφαιρούμε την περίσσεια ζύμης και ψήνουμε για 30 λεπτά. Στο μεταξύ, φτιάχνουμε ένα σιρόπι από νερό, ζάχαρη, ξύσμα και χυμό λεμονιού και αφού δέσει, σβήνουμε τη φωτιά και προσθέτουμε το ρούμι από τις σταφίδες. Αφού ψηθούν τα γλυκά, τα βγάζουμε από τη φόρμα, τα βουτάμε στο σιρόπι γυρίζοντάς τα κατά διαστήματα, τα τοποθετούμε σε μια πιατέλα, περιχύνουμε με το υπόλοιπο σιρόπι, πασπαλίζουμε με ξύσμα λεμονιού και σερβίρουμε με σμέουρα. Για όσους θέλουν να δοκιμάσουν και δεν έχουν ειδικές φόρμες, μπορούν να γίνουν σε μικρές φόρμες για σαβαρίν ή μάφιν.
Συστατικά: 50g σταφίδες, 150ml ρούμι, 225g αλεύρι, 1 κουταλιά ζάχαρη, 1 φακελάκι ξηρή μαγιά, 3 αυγά, 25g μαλακό βούτυρο, αλάτι, σιρόπι, 300ml νερό, 225g ζάχαρη, το υπόλοιπο ρούμι από τις σταφίδες, ξύσμα και χυμός από ένα λεμόνι.
Ετικέτες: μπισκότα με ρούμι γιαγιά με ρούμι