Κέικ Στέγης Σπιτιού

Έρημος: Κέικ Στέγης Σπιτιού | Ανακαλύψτε απλές, νόστιμες και εύκολες οικογενειακές συνταγές | YUM

Κέικ Στέγη Σπιτιού (με βύσσινα και σοκολάτα)

Ανακάλυψα αυτή τη συνταγή αφού την είδα στο Merișor και μου φάνηκε μια πρακτική ιδέα για όταν θέλεις ένα επιδόρπιο με σοκολάτα, αλλά χωρίς ψήσιμο. Την προσαρμόσα λίγο και έφτιαξα δύο ταψιά κέικ. Βγήκε καλά, η υφή ήταν ακριβώς όπως έπρεπε και ο συνδυασμός βύσσινων και σοκολάτας παραμένει ένας από τους πιο απλούς και ισορροπημένους για γρήγορα κέικ.

Γρήγορες πληροφορίες

Συνολικός χρόνος: περίπου 40-50 λεπτά (συν μερικές ώρες στο ψυγείο)
Χρόνος πραγματοποίησης: 35-40 λεπτά
Χρόνος ψύξης: τουλάχιστον 3-4 ώρες
Αριθμός μερίδων: 16-20 (δύο ταψιά κέικ)
Δυσκολία: μέτρια
Τύπος συνταγής: επιδόρπιο χωρίς ψήσιμο, κατάλληλο για οικογένεια ή όταν έχεις καλεσμένους

Συστατικά

500 ml υγρής κρέμας (χρησιμοποίησα Hulala, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιαδήποτε φυτική κρέμα)
400 g κουβερτούρας (συγκέντρωση 52% κακάο)
3 φακελάκια ζελατίνης (30 g)
4 κουταλιές ζάχαρης
2 φύλλα βάφλας
1 φιάλη εκχύλισμα πορτοκαλιού (Dr. Oetker)
1 βάζο βύσσινα χωρίς κουκούτσια (στραγγισμένα)
200 ml συμπυκνωμένου καφέ
Το σιρόπι από το βάζο βύσσινων (όσο βγει, χρησιμοποιείται για το σιρόπιασμα των μπισκότων)
30 μπισκότα
100 ml νερού

Μέθοδος παρασκευής

1. Προετοιμασία του ταψιού:
Χρησιμοποίησα δύο ταψιά κέικ. Κάθε ταψί επενδύεται στον πάτο και στα πλαϊνά με φύλλα βάφλας. Τα φύλλα κόβονται στο μέγεθος του ταψιού, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο σφιχτά, χωρίς μεγάλες κενές χώρες. Δεν χρειάζεται να τα υγράνετε.

2. Κρέμα σοκολάτας:
Σε μια κατσαρόλα, βάζουμε 400 g κουβερτούρας κομμένη σε κομμάτια και 350 ml από την συνολική ποσότητα κρέμας. Βάζουμε σε χαμηλή φωτιά και ανακατεύουμε μέχρι να λιώσει εντελώς η σοκολάτα. Δεν πρέπει να βράσει, απλώς να λιώσει μέχρι να γίνει ομοιογενής. Αφήνουμε να κρυώσει σε θερμοκρασία δωματίου.

3. Ζελατίνη:
Η ζελατίνη μουλιάζεται με 100 ml κρύου νερού σε ένα μπολ, αφήνουμε για 10 λεπτά μέχρι να αυξηθεί ο όγκος της. Αφού φουσκώσει, τοποθετείται σε μπεν μαρί ή στη σόμπα σε χαμηλή φωτιά, μόνο για να διαλυθεί, δεν πρέπει να βράσει. Αφήνουμε να κρυώσει για λίγα λεπτά.

4. Χτυπημένη κρέμα:
Η υπόλοιπη κρέμα (150 ml) χτυπιέται με τις 2 κουταλιές ζάχαρης (από τις 4 συνολικά) μέχρι να σφίξει. Δεν χρειάζεται να χτυπηθεί υπερβολικά, απλώς να μείνει στη χτυπητήρα.

5. Συναρμολόγηση της κρέμας:
Η λιωμένη και κρύα σοκολάτα χτυπιέται λίγο με το μίξερ μέχρι να γίνει αφράτη. Προσθέτουμε την χτυπημένη κρέμα, ανακατεύουμε με μια σπάτουλα και στη συνέχεια προσθέτουμε το εκχύλισμα πορτοκαλιού. Προσθέτουμε τα καλά στραγγισμένα βύσσινα (για να μην υγρανθεί η κρέμα). Τέλος, όταν η ζελατίνη κρυώσει, την ενσωματώνουμε στην κρέμα. Ανακατεύουμε όλα με την σπάτουλα, αργά, για να μην πέσει η κρέμα.

6. Σιρόπι για μπισκότα:
Ανακατεύουμε 200 ml συμπυκνωμένου καφέ με το σιρόπι από τα βύσσινα και τις άλλες 2 κουταλιές ζάχαρης (ή κατά προτίμηση). Το σιρόπι πρέπει να είναι αρκετά πηχτό, αλλά όχι υπερβολικά γλυκό.

7. Συναρμολόγηση στο ταψί:
Σε κάθε ταψί, πάνω από το φύλλο βάφλας στον πάτο, βάζουμε μια πιο παχιά στρώση κρέμας (περίπου το ένα τρίτο του συνόλου). Βουτάμε τα μπισκότα, ένα-ένα, στο σιρόπι (προσοχή να μην μουλιάσουν πολύ, μόνο μια γρήγορη βουτιά) και τοποθετούμε την πρώτη στρώση – ένα μπισκότο στη σειρά. Βάζουμε ξανά κρέμα, έπειτα ακολουθεί η δεύτερη στρώση, που αποτελείται από δύο μπισκότα δίπλα-δίπλα. Μια άλλη στρώση κρέμας και στη συνέχεια η τελευταία στρώση με τρία μπισκότα δίπλα-δίπλα. Από πάνω βάζουμε την υπόλοιπη κρέμα, ώστε να καλύψει καλά τα πάντα.

8. Ψύξη:
Βάζουμε το ταψί στο ψυγείο, τουλάχιστον 3-4 ώρες, ιδανικά όλη τη νύχτα, ώστε να σφίξει τελείως η κρέμα.

9. Σερβίρισμα:
Το κέικ αναποδογυρίζεται από το ταψί σε μια πιατέλα, αφαιρείτε προσεκτικά το φύλλο βάφλας από τα τοιχώματα αν θέλετε, ή το αφήνετε έτσι. Μπορεί να διακοσμηθεί με χτυπημένη κρέμα ή τριμμένη σοκολάτα, αλλά είναι και νόστιμο σκέτο.

Γιατί φτιάχνω αυτή τη συνταγή συχνά

Είναι σχετικά γρήγορη στην παρασκευή και δεν απαιτεί ψήσιμο. Τα υλικά είναι συνήθως διαθέσιμα, ειδικά αν έχετε κονσέρβες βύσσινων και μπισκότα. Διατηρείται καλά στο ψυγείο και κόβεται εύκολα. Είναι κατάλληλο όταν χρειάζεστε ένα επιδόρπιο με έντονη γεύση σοκολάτας, αλλά δεν θέλετε πολύ βαριά ή πολύ γλυκά κέικ.

Συμβουλές και παραλλαγές

Συμβουλές

- Για πιο εύκολο κόψιμο, χρησιμοποιήστε ένα μαχαίρι με λεπτή λεπίδα που έχει περάσει από ζεστό νερό.
- Τα βύσσινα πρέπει να στραγγίζονται καλά, αλλιώς η κρέμα μπορεί να καταρρεύσει.
- Εάν η φυτική κρέμα είναι πολύ γλυκιά, μπορείτε να μειώσετε λίγο τη ζάχαρη για το σιρόπι.
- Προσοχή στη ζελατίνη – μην την αφήσετε να βράσει, αλλιώς θα χάσει τις ιδιότητες πήξης.

Αντικαταστάσεις

- Η φυτική κρέμα μπορεί να αντικατασταθεί με φυσική κρέμα, αλλά πρέπει να χτυπηθεί πολύ καλά.
- Τα βύσσινα μπορούν να είναι και από κονσέρβα ή κατεψυγμένα, καλά στραγγισμένα.
- Αν δεν έχετε φύλλα βάφλας, το κέικ μπορεί να γίνει και χωρίς αυτά, μόνο με μεμβράνη στην ταψί.

Παραλλαγές

- Η εκχύλισμα πορτοκαλιού μπορεί να αντικατασταθεί με ρούμι ή βανίλια.
- Μπορείτε να προσθέσετε και άλλα ξινά φρούτα, όπως σμέουρα, για μια αλλαγή γεύσης.
- Αν θέλετε ένα πιο ελαφρύ κέικ, χρησιμοποιήστε σοκολάτα με χαμηλότερο ποσοστό κακάου.

Ιδέες σερβιρίσματος

- Μπορεί να σερβιριστεί με επιπλέον χτυπημένη κρέμα ή με επιπλέον βύσσινα από πάνω.
- Ταιριάζει καλά με πικρό καφέ ή χωρίς ζάχαρη τσάι.

Συχνές Ερωτήσεις

Μπορώ να χρησιμοποιήσω στρογγυλά μπισκότα αντί για ορθογώνια;
Ναι, αλλά θα είναι πιο δύσκολο να αποκτήσετε το σχήμα στέγης, οπότε προτείνω τα κλασικά μπισκότα.

Πόσο δυνατός πρέπει να είναι ο καφές για το σιρόπι;
Ο καφές πρέπει να είναι αρκετά συμπυκνωμένος, όπως σε έναν μακρύ εσπρέσο. Μην χρησιμοποιείτε αδύναμο καφέ, αλλιώς δεν θα ισορροπήσει τη γλυκύτητα της κρέμας και των βύσσινων.

Μπορώ να χρησιμοποιήσω φύλλα ζελατίνης αντί για φακελάκια;
Μπορείτε, αλλά πρέπει να υπολογίσετε σωστά (1 φακελάκι 10 g ισοδυναμεί με περίπου 6 g φύλλων ζελατίνης).

Τι να κάνω αν δεν έχω βάφλες, μπορώ να βάλω χαρτί ψησίματος στην ταψί;
Ναι, αν δεν έχετε φύλλα βάφλας, μπορείτε να βάλετε χαρτί ψησίματος για να μπορείτε να βγάλετε εύκολα το κέικ.

Τι να κάνω αν τα βύσσινα είναι πολύ ξινά;
Μπορείτε να προσθέσετε μια κουταλιά ζάχαρη όταν τα στραγγίζετε, αλλά όχι πολύ, ώστε το σιρόπι να μην γίνει πολύ γλυκό.

Διατροφικές αξίες

Οι αξίες είναι κατά προσέγγιση για μία μερίδα, αν το κέικ κοπεί σε 18 φέτες.

Θερμίδες: ~230 kcal/μερίδα
Πρωτεΐνες: 3-4 g
Υδατάνθρακες: 23-25 g
Λίπη: 12-13 g

Οι περισσότερες θερμίδες προέρχονται από σοκολάτα, κρέμα και μπισκότα. Το κέικ έχει μέτρια περιεκτικότητα σε ζάχαρη, δεδομένων των ποσοτήτων που χρησιμοποιούνται και του γεγονότος ότι δεν έχει κρέμες με βούτυρο ή συμπυκνωμένο γάλα.

Αποθήκευση και επαναθέρμανση

Αποθηκεύεται στο ψυγείο, καλυμμένο, μέχρι 4-5 ημέρες. Δεν συνιστώ την κατάψυξη, καθώς η κρέμα μπορεί να διαχωριστεί κατά την απόψυξη. Δεν χρειάζεται να ξαναζεσταθεί – σερβίρεται απευθείας από το ψυγείο. Αν παραμείνει πολύ ώρα σε θερμοκρασία δωματίου, θα μαλακώσει η βάφλα στις άκρες, αλλά αυτό δεν επηρεάζει τη γεύση.

Την πρώτη φορά, επένδυσα τους τοίχους των ταψιών κέικ με βάφλες, τους πλευρικούς τοίχους και τον πάτο του ταψιού. Στη συνέχεια, έλιωσα σοκολάτα με 350 ml κρέμας. Αφού λιώσει, το αφήνουμε στην άκρη να κρυώσει. Εν τω μεταξύ, μουλιάζουμε τη ζελατίνα σε 100 ml νερού και την αφήνουμε να διαλυθεί (να αυξήσει τον όγκο). Χτυπάμε καλά τη σοκολάτα μέχρι να γίνει κρεμώδης, ανακατεύουμε την υπόλοιπη κρέμα με 2 κουταλιές της σούπας ζάχαρη και την αναμειγνύουμε με μια σπάτουλα με την κρέμα σοκολάτας, την εκχύλισμα πορτοκαλιού και τις καλά στραγγισμένες κερασιές. Βάζουμε τη ζελατίνα στη φωτιά μέχρι να φτάσει στο σημείο βρασμού (προσοχή, δεν βράζει), την αφήνουμε μόνο να λιώσει και στη συνέχεια την αφήνουμε λίγο να κρυώσει και την προσθέτουμε στην κρέμα. Ανακατεύουμε καλά με τη σπάτουλα μέχρι να ενσωματωθεί καλά. Από την κρέμα που προκύπτει, βάζουμε ένα παχύτερο στρώμα στον πάτο των ταψιών κέικ, στη συνέχεια ανακατεύουμε τον καφέ που έχει γλυκανθεί με 2 κουταλιές της σούπας ζάχαρη και το σιρόπι από τις κερασιές, βυθίζουμε τα σαβαγιάρ ένα-ένα, απαλά, σε αυτό το σιρόπι και τα τοποθετούμε πάνω από την κρέμα στην πρώτη σειρά, το καθένα με ένα σαβαγιάρ, στη συνέχεια προσθέτουμε πάλι κρέμα. Η δεύτερη σειρά γίνεται με δύο σαβαγιάρ το ένα δίπλα στο άλλο, βάζουμε την υπόλοιπη κρέμα και η τελευταία σειρά γίνεται με τρία σαβαγιάρ το ένα δίπλα στο άλλο. Τα ταψιά τοποθετούνται στο ψυγείο για λίγες ώρες. Αναποδογυρίζουμε το ταψί σε μια πιατέλα και μπορείτε να το διακοσμήσετε με σοκολάτα ή κρέμα αν θέλετε, ή απλά να το αφήσετε έτσι. Είναι πολύ νόστιμο και πραγματικά έχει λίγες θερμίδες, αν λάβουμε υπόψη τη μεγάλη συγκέντρωση κακάου. Χρησιμοποιούνται μόνο 4 κουταλιές της σούπας ζάχαρη. Καλή όρεξη! Ευχαριστώ και πάλι, κράνα!

 Συστατικά: 500 ml κρέμα hulala, 400 g μαύρης σοκολάτας 52% περιεκτικότητα σε κακάο, 3 φακελάκια ζελατίνης (30g), 4 κουταλιές της σούπας ζάχαρη, 2 βάφλες, 1 εκχύλισμα πορτοκαλιού (φιάλη Dr. Oetker), 1 βάζο από κεράσια χωρίς κουκούτσια, 200 ml συμπυκνωμένου καφέ + σιρόπι κερασιού, 30 σαβουαγιάρ, 100 ml νερού

 Ετικέτεςκέικ με σαβουαγιάρ κέικ σοκολάτας

Κέικ Στέγης Σπιτιού
Έρημος: Κέικ Στέγης Σπιτιού | Ανακαλύψτε απλές, νόστιμες και εύκολες οικογενειακές συνταγές | YUM
Έρημος: Κέικ Στέγης Σπιτιού | Ανακαλύψτε απλές, νόστιμες και εύκολες οικογενειακές συνταγές | YUM